Dirigent:  Sabine Geerlof-van de Zande

per: 02 maart 2023

Sabine Geerlof-van de Zande is geboren in 1961. Van huis uit is ze opgevoed door twee muzikale ouders, die ervoor zorgden, dat ze met 7 jaar blokfluit-, en met 10 jaar piano-lessen kreeg, vanaf haar 14e ballet en vanaf haar 17e jaar koorzang, en vanaf 19 jaar het kerkorgel leerde kennen.
Ze is doctoranda in de muziekwetenschappen en heeft gestudeerd aan de toenmalige Rijksuniversiteit Utrecht (RUU), waar ze óók haar eerste graads bevoegdheid heeft behaald als docent. Momenteel geeft ze al zo'n 30 jaar les in orgelspel, piano en stemvorming.

Tijdens haar studie heeft ze testimonium koordirectie behaald, vele jaren les gehad van Gert Oost en Jan Bogaarts, heeft zich laten inspireren door de directie van Jos Vermunt en de zang van Ludwig van Geysighem, en later een masterclass gevolgd bij componist/dirigent Ludo Claessen. Haar doctoraalscriptie had als onderwerp de openingskoren uit de geestelijke cantates van J.S. Bach. Ze heeft vanuit Utrecht langdurig orgellessen gehad bij Reitze Smits. Ze speelt momenteel in 7 kerken van verschillende kerkelijke signatuur, en vijf koren in vijf steden staan onder haar leiding. Op 18 september 2022 heeft zij de gouden onderscheiding en oorkonde mogen ontvangen voor het uitoefenen van 40 jaar kerkmuziek.

Sinds 2 maart 2023 mag ze zich tot haar grote vreugde dirigent noemen van het Leusdens Mannenkoor. Daarmee kan ze haar eigen kleine traditie van 22 jaar leiding geven aan mannenkoren dóór zetten, naast (dit jaar:) 40 jaar leiding over SATB-koren in den lande.
Ze is met name geïntrigeerd door de speciale klank en het bijbehorende veelzijdige repertoire van mannenkoren, welke aspecten voor haar deze muziek die extra dimensie geven.

Ze is gedreven en gemotiveerd om letterlijk én figuurlijk in een goede harmonie intensief te repeteren, maar met voldoende ruimte voor een kwinkslag toe te werken naar een klinkend resultaat in een inspirerende uitvoering.

Pianist :  Arjan Verrips

Arjan Verrips (Vinkeveen en Waverveen, 1961) krijgt in de vierde klas van de lagere school orgelles van zijn meester Theo Kooy. Al vroeg mag hij diverse koren begeleiden (kinderkoor, jongerenkoor, Gregoriaans koor). Later speelt hij in de erediensten van de gereformeerde kerk in zijn geboortedorp en begeleidt hij het mannenkoor Immanuel uit Wilnis.

Tijdens zijn studententijd vormt hij met vrienden diverse muzikale gezelschappen, waaronder klein-theatergroep Weerklank. Als onderwijzer aan een Basisschool blijft muziek een grote rol spelen; zo maakt hij met zijn bovenbouwklassen de jaarlijkse afscheidsmusicals. In 1992 voltooit hij de studie voor beiaardier aan het Utrechts Conservatorium. Op dit moment is hij vaste organist/pianist van de dorpskerk in De Glind en muzikaal begeleider van Het Leusdens Mannenkoor en kamerkoor Camera Nova.